Új lakásvásárlás esetén kellő körültekintés ellenére is belefuthatunk tisztességtelen piaci magatartású cégekbe Magyarországon, akik hiába állítják be magukat nagy múltú fejlesztőként, inkább rövidtávon és csak a legmagasabb profitban gondolkoznak bármilyen áron.
Cikkünket az UJSZI-Bau kft.-n keresztül mutatjuk be, amely ügyvezetőjénél Ujszászi Józsefnél természetes a hibás teljesítés, be nem tartott határidők, egyoldalúan, tervtől eltérő kivitelezés és garanciális javítások előli kibújók keresése és az idő húzása.
Mit tehetünk kivitelezői hibák, jogsértések esetén?
1., Hibás teljesítés
Vállalkozó mintegy 30 négyzetméteren 1-3mm eltéréssel fektette le az 1 cm vastag burkolatot hol fugával, hol nélküle vegyesen, ami jelentősen eltér az első osztályú kivitelezéstől, inkább osztályon aluli kategória. A burkolatok vágására gépet nem bérelt az élek így letörtek, de az anyag így is beépítésre került. 20-30 ezer forint spórolással sikerült százezres károkat okozni, amelyet később az ügyfél számára ró fel:
Újszászi József a cég ügyvezetője, – mérnöki végzettséggel (a szerk.) – ügyvéd előtt tett hivatalos válaszában ezt az egyértelmű burkolási hibát „nem rendeltetésszerű használat eredményeként indokolja.
Mi a teendő hasonló esetben? A kereskedelmi és iparkamara weboldalán a hibás teljesítést bejelenthetjük, ahol független szakértőt rendelnek ki, ennek függvényében szólítsuk fel a vállalkozót 60 napon belül a javításra.
2., Garanciális problémák, jótállás
Recsegő, elváló laminált parketta, eltűnő alvállalkozók.
Előírás, hogy a kivitelező jótállási jegy kiállítására és átadására köteles, a jótállási igény ugyanis elsősorban ennek alapján érvényesíthető. A lakástulajdonosokat védő további fontos szabály, hogy a jótállási jegy átadásának az elmaradása, illetve annak hiányos kitöltése nincs kihatással a jótállási kötelezettségvállalás érvényességére.
További részletek:
https://ingatlanhirek.hu/ado-es-jog/meddig-szol-garancia-az-uj-epitesu-lakasokra/
3., Határidők, kötbér
Ha az aktuális fizetési ütemezésre mi is fizetési határidőre és késedelmi kötbér aláírására kényszerülünk, ne féljünk a szerződésben a kivitelező cégtől esetleges határidő nem tartása esetén napi kötbért kikötni. Fontos, hogy ne csak a műszaki átadásra, hanem a műszaki átadás során esetleges felmerülő javításokra is.
Minden hiba bejelentésre 6 hónapunk van írásban. Mindent dokumentáljunk pontosan, fotókkal is, az eljárás során hivatkozhatunk rá.
4., Mást kaptunk, mint a terveken van
Magasabb lett az épület, nem elég magas az oromfal, mint a helyi rendelet előírja?
Újszászi József szerint a cég tudása legjobbja szerint járt el, a mai digitális korszakban mégis sikerült épületet a tervezettől akár 40 cm-es eltérésekkel megépíteni, ezáltal a maximalizált beépíthetőséget átlépni vagy az oromfalat egyedien módosítani, mely által a használatba vételi eljárás is csúszik a vásárlók kárára.
Érdemes szakügyvédet fogadni, vonjuk felelősségre a műszaki ellenőrt és az ügyvezetőt is, aki adott esetben akár saját vagyonával is felel.
Legyünk kitartóak és ne féljünk a nyilvánossághoz, fórumokhoz fordulni valamint cselekedjünk időben!
UJSZI BAU Kft.
1141 Budapest, Bazsarózsa utca 32.
Ügyvezető:
Ujszászi József
https://www.facebook.com/jozsef.ujszaszi.7
Ügyintéző:
Győrfi Ildikó
Jellemzően 4-5 lakásos társasházakat építő, leginkább Zuglóban fejlesztő családi vállalkozás
Ajánlás: 10/1 – Kerülendő.
Üdvözlöm,
Sajnos mi is tőlük vettünk lakást, folyamatos ígérgetés volt az átadásrol fél évig. Minőségi hibák mindenhol, mióta a vételárat megkapták a hangnem fenyegetőző lett. Nem fizették a gázt, leszerelték az órát. Kíváncsi vagyok,hogy másnak sikerült e érdemben előre jutnia a szavatosság kapcsán…